2 Haziran 2016 Perşembe

Lahana & Havuç Salatası

    Taze lahanadan yapılan sağlıklı mı sağlıklı,lezzetli bir salata. Daha doğrusu haşlanmış et yada tavukla muhteşem bir diyet yemeği. Bu yayınladıklarımı kimlerin yediğini zaman zaman soruyorlar. Pastalar, börekleri genelde misafirlerim için yapılıp fotoğraflanıp arşivleniyor. Yeri ve zamanı gelen arzı endam ediyor. ;) Birazda yayınlamadığım ama daha diyetik olan tarifleri paylaşayım da bunlarda yediklerimiz bölümüne eklensin;) Ben Yalnız yoğurtla yaparak kalorisini artırmayım dedim. Eğer siz kaloriyi boş ver daha lezzetli olsun derseniz 2-3 kaşık mayonezde hiç fena olmaz. Benden demesi...



MALZEMELER


  1. Yarım orta boy ince yapraklı taze lahana
  2. 2 tane orta boy havuç
  3. Yarım demet dereotu
  4. 1 avuç dolusu elde ufaltılmış ceviz
  5. 1 kase (daha önceden 4 katlı havlunun üzerinde suyu 1-2 saat süzdürülmüş) yoğurt.
  6. 2 diş sarımsak
YAPILIŞI

  • Lahana ince uzun olacak şekilde doğranır.
  • Üzerine tuz atarak iyice ovup yumuşatılır.
  • Üzerine iri rendelenmiş havuç iri eklenir.
  • Dövülmüş sarımsakla yoğurt pürüzsüz olana kadar karıştırılıp kalan malzemeler eklenir.
  • Arzuya göre ya malzemelerin üzerine yoğurdu konulur yada hepsi birlikte karıştırılır.
  • Afiyet olsun.
  • Sağlıklı olun.

4 yorum:

  1. Benim diyetler sürekli lafta kaldığı için... Diyet tarif görünce dayanamıyorum. Bir de bunu denesem, diyorum.
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fincan teyze. Evet bazen birşeyler yapmak lazım. Sevgiler...

      Sil
  2. Aynı şeyi bana da diyorlar facebook da bir şey paylaşıyorum hemen mesajlar geliyor akşamın bu saatinde bunu mu yedin diye. :) Halbuki kimbilir ne zaman yapmışım. :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle İlhan bey halbuki bilen yokki bazen yapılanın tadına bile bakılmıyor. Yorum için teşekkürler.

      Sil