7 Şubat 2015 Cumartesi

Leopar Desenli Kurabiye

      Leopar mı desem? Kokoş mu desem ? Ciciş mi desem? Bir türlü karar veremedim.Bu desendeki kurabiyeleri internette göreli bir kaç ay oldu.Hep aklımda, çok şirin ,çok süslüler.Değil mi? Desenin nasıl oluşturulduğunu görmüş olsam da hamurunu kafama göre ayarladım.İlk kim buldu? Kim yaptı ?Bilmiyorum.Benim aşkım olan renk pembe olduğu için orjinali alttaki kahverengili olsa da ben denemek için bir kısmına çok az kırmızı gıda boyası katarak pembe elde ettim.Siz hangisini yapacağınıza karar vererek onu deneyin.Çünkü bu tarif ikisini de yapmak için az oluyor.Ya kahveli yada pembeli olsun.Şimdi geçelim bu cici kurabiyelerin yapımına...



MALZEMELER


  1. 150 gr tereyağı
  2. 1 su bardağı pudra şekeri (200 ml lik küçük tipli su bardağı olsun)
  3. 1 su bardağı mısır nişastası
  4. 1 çay bardağı sıvı yağ (küçük tipli çay bardak)
  5. 1 yumurta
  6. 1 vanilya
  7. 1 çay kaşığı (dolu olmasın) kabartmatozu
  8. 3 su bardağı un
  9. Kakao (koyuluğuna göre değişeceği için ortalama 2-3 tatlı kaşığı olsun)
YAPILIŞI

  • Oda sıcaklığındaki tereyağı yoğurma kabına koyulur.
  • Üzerine un ve kakao hariç diğer malzemeler eklenerek yavaş yavaş yoğrulur.
  • Unun iki buçuk bardağı kontrollü olarak eklenir.(kalan yarım bardak un sonra eklenecek)
  • Yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Bu hamurda iki ayrı ayrı yumurta kadar hamur alınır.
  • Bir parçasına yaklaşık bir tatlı kaşığı kakao eklenerek yoğrulur.Eğer çok yumuşaksa bir tutam un atarak pürüzsüz hale getirilir.
  • Diğer yumurta kadar olan hamura iki tatlı kaşığı kakao eklenerek yoğrulur.(kakaonun rengine göre azaltılıp çoğalabilir.)
  • Eğer kakaolu değilde diğer yaptığım gibi pembiş yapmak isterseniz hamurdan aldığımız iki parça hamurun birine bir tutam kırmızı gıda boyası diğerine ise 2 tatlı kaşığı kakao konulur.
  • Kalan beyaz olan kurabiye hamuruna ise kalan un eklenerek biraz daha katılaştırılır.(hamur asla taş gibi olmasın)
  • Ben size göstermek için ikisinden yaptım siz bu şekilde ama açık olan hamurda bir tane hazırlarsınız.
  • Hamurlar bir tabağa konularak üzeri streçle kapatılır.
  • Buz dolabında yaklaşık 15-20 dakika dinlendirilir.
  • Açık kahve olan hamur yuvarlanıp oklava gibi yapılır.
  • Koyu olan hamur ince uzun açılarak içine açık olan hamur uzatılır.
  • Koyu olan hamurun kenarları yavaşça kaldırıp kapatılarak açık olan içinde kalacak şekilde kapatılır.
  • Kapattıktan sonra bıçakla ince ince kesilir.
  • Beyaz olan hamur merdaneyle açılarak üzerine aralıklı olarak renkli parçalar dizilir.

  • Eğer kesilen parçalar açılan hamurun üzerine çok sık yerleştirilirse açınca desenler birbirine yapışır.Bu da güzel olmaz dikkat edin.
  • Desenleri yerleştirdikten sonra üzerine yağlı kağıt sererek üzerinden merdaneyle çok hafif açılır.
  • Bisküvi kalıbıyla yada bardakla kesilerek yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
  • Önceden ısınmış 180 derecelik fırında pembeleşmeden alınır.
  • (Kenarlarda kalan parçaları da birbirine yapıştırarak bir kaç kurabiye daha elde ettim.Ziyan olmaması adına)
  • Pembişler hazıır.
  • İsterseniz şık bir kutuya koyarak gittiğiniz yerlere hediye olarak götürebilirsiniz.
  • Yada kapalı bir kutuda bir kaç gün tazeliğini koruyarak misafirlerinize ikram edebilirsiniz.
  • Afiyet olsun.
  • Eminim sizinde beğeninizi kazanmıştır ;)))

10 yorum:

  1. Çok şık olmuşlar,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim.Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Hülyacım ellerine sağlık çok şık bir kurabiye.
    Ben de bu tarifi deneyenlerdenim. Biraz uğraştırıyor ama bu şıklığa değer bence
    Bir kaç güne Yayınlayacağım inş. Sevgiler cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler canim.Evet ugrastiriyor ama ben hep sonucu guzel oluyorsa ugrasmayi sevenlerdenim :) seninde si.diden ellerine saglik.Sevgiler.

      Sil
  4. Eline sağlık canım benimde favorim oldu bloğa kiuamadm

    YanıtlaSil
  5. Hakikaten çok şirinler. Bu kurabiye işi aldı başını gidiyor bloglarda. Bir yapma özürlü ben kaldım galiba. Elinize sağlık nefis gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler İlhan bey.Evet aynen biraz mutfaga hevesi olan herkesi galeyana getirip yaptiriyor paylasilan resimleri :)

      Sil
  6. Bende kahve çekirdeği,benekli yada leopar kurabiye ve trileçeyi sıraya ekledim..Bugün yarın fırsat bulup yapıcam inşaAllah..Hülya Hanım bende az ıspanaklı yeşil renk elde etmeyi düşünüyorum..Sizinde ellerinize sağlık nefis görünüyorlar afiyetler olmuştur..

    YanıtlaSil
  7. Cok tesekkur ederim akasyakokusu.İspanagin kurabiyenin o kiyir dokusunu bozabilecegi geldi aklima.Selamlar...

    YanıtlaSil