29 Kasım 2014 Cumartesi

Fıstık Ezmesi

      O yemyeşil rengiyle sunulan fıstık ezmesini sanırım sevmeyeniniz yoktur.İnanın yapımı oldukça basit olan bu ezmeyi sizde benim gibi evinizde çok kolay yapabilirsiniz.Maaliyeti fıstık maaliyeti kadar çünkü çok az malzemeyle yapılmaktadır.(sanki fıstık çok ucuz da dediğinizi duyar gibi oldum ;)ama bu malzemeyle 30 tane ezme çıkıyor...)Uzun süredir bunu nasıl yaparım derken denedim ve harika ötesi oldu.Test ettirildi onay aldı ve sizin karşınıza çıktı.Nasıl yapılıyormuş derseniz? Hemen yapımına geçelim isterseniz.Kapalı bir kapta buzdolabında haftalarca durabilir.Bunu da hatırlatayım.



MALZEMELER

  1. 200 gr kabuksuz Antep fıstığı (yaklaşık 2 su bardağı)
  2. 300 gr pudra şekeri (yaklaşık 3 su bardağı)
  3. 40 gr su (yaklaşık 3-4 yemek kaşığı)
(size dakik ölçü verebilmek için defalarca ölçtüm tarttım ;)

YAPILIŞI

  • Fıstık eğer toz halinde değilse robotta çekilerek un haline getirilir.
  • Bütün malzeme eklenerek hamur gibi yoğrulur.
  • Suyu ve fıstığı yavaş yavaş eklerseniz yumuşak ve sert olması halinde eklenebilir.
  • Hamur biraz ele yapışması normaldir.



  • İçinde fıstığı yoğurduğumuz cam kabın ağzını streçle kapatarak buzdolabında 15-20 dakika dinlendirilir.
  • Hamur beş parçaya ayrılarak streçin üzerine yavaşça yuvarlanıp rulo yapılır.



  • Tepsiye dizülerek üzeri streçle kapatılıp en az 3-4 saat buzdolabında dinlendirilir.
  • Buz dolabından çıkarılan fıstık ezmeleri yavaşça bıçakla kesilerek kapalı bir kaba dizilir.(katların aralarına streç koyarak)
  • İsterseniz tek tek ambalajlayın hediye götürün.İsterseniz buzdolabına koyarak gelen misafirlerinize kahvenin yanında misler gibi servis yapın.
  • Afiyet olsun.
NOT;bu güzel tepsiyi ve fincanları bana hediye eden sevgili yeğenim Neslihan'a çook teşekkür ederim.

2 yorum: