5 Mayıs 2014 Pazartesi

Pizza Böreği

        Günlerdir kendimi eve kapatıp tezhip çalışma kampına soktum.Saatler nasıl geçer hiç anlamadan çalış ha çalış.Bir baktım blog ihmal edilmek üzre hemen arşivde bekleyen güzelliklerden birini seçip size sunayım dedim.Özellikle kahvaltı sofraları için ideal bir börek.Daha doğrusu pizza malzemeli ve lezzetinde kolay bir börek.İç malzeme tamamen sizin arzunuza göre ayarlanıp kesinlikle sıcak yenilmelidir.



MALZEMELER


  1. 2 tane yufka
  2. 1 yumurta
  3. 1 çay bardağı sıvı yağ
  4. 1 çay bardağı süt
  5. 1 kase çekirdeksiz zeytin
  6. 1 kase dilimli mantar (ben konserve kullandım)
  7. 1 kase kabuğu alınmış küçük doğranmış domates
  8. 2 tane ince doğranmış yeşil biber
  9. 1 tane doğranmış kırmızı biber
  10. 1 kase küçük doğranmış kaşar
  11. 1 kase küçük doğranmış sucuk (veya sosis ne varsa)
YAPILIŞI

  • Yumurta,sıvı yağ ve süt karıştırılarak harç hazırlanır.
  • Yufka yayılarak arasına sıvı harç sürülür.
  • İkiye katlanarak tekrar sıvı harç sürülür.
  • Pizza malzemeleri içine serilir.
  • Yavaşça rulo yapılır.
  • Bıçakla ikişer parmak kalınlığında kesilir.

  • Yağlanmış tepsiye kesik kısmı üste gelecek şekilde dizilir.
  • İkinci yufkaya da aynı şekli uyguladıktan sonra kalan sıvı harç ruloların kenarlarına sürülür.
  • Önceden ısınmış 200 derecelik fırında kızarmaya başlayana kadar pişirilir.
  • Sıcak servis yapılır.
  • Ayrıca arzuya göre kaşarı içine koymayarak pişmeye yakın ruloların üzerilerine birer tutam konulabilir.
  • Afiyet olsun...
  • Sofranız dostlarınızla dolu olsun...

2 yorum: