5 Aralık 2013 Perşembe

Tortilla Gözleme

         Yapımı bir kaç dakika sürecek çok kolay bir tarifim var.Herkes çok becerikli olmaya bilir...veya becerikli ama vakti yok.Çol- çocuklu olabilir.Onlar için bir alternatif olarak hazırladım.Ben peynirli harç kullandım.Arzuya göre kıymalı,patatesli veya ıspanaklı da olabilir...amaa ben ille de hamur açarım öyle şeyler sevmem derseniz karışmam tabi ;)



MALZEMELER


  1. 1 paket tortilla ekmeği ( içinde altı tane bulunuyor.)
  2. 1 kase peynir
  3. Yarım demet maydanoz
  4. 3-4 dal taze soğan
  5. 1 tane orta boy domates
  6. 1 kuru soğan
  7. 2 kaşık tereyağı yada sıvıyağ
  8. Arzuya göre pul biber ve karabiber
  9. Üzerine sürmek için tereyağı
YAPILIŞI
  • Soğan küçük doğranarak sıvı yada tere yağında kavrulur.
  • Bir kenara alınıp soğutulur.
  • İçine kıyılmış yeşillikler,baharat ve peynir eklenir.
  • Domates küçük doğranarak eklenir.
  • Tortilla ekmeklerinin içine fırçayla yada elle hafif su sürülür.
  • Yarısına malzemeden konularak yayılır.
  • Ay şeklinde ikiye katlanarak el ile hafif bastırılır ki pişerken açılmasın.
  • Yanmaz tavayı ısıtarak peçeteyle bastırarak hafif yağlanır.
  • Tortilla gözlemeler hafif yağlanarak arkalı önlü pişirilir.
  • Sıcakken üzerilerine tere yağını çatala batırarak sürülür.
  • Üst üste konularak yumuşaması sağlanır.
  • Ben servis yaparken ortadan ikiye kestim.
  • Afiyet olsun...

NOT,Bakü de yaşayanlar bazarstor yada büyük marketlerden tortillayı bulabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder