13 Şubat 2013 Çarşamba

Aşk Kurabiyesi

    Sabah şöyle bir blogun arka planından bakarken bir baktım onlarca kez sevgililer gününe dair tarifler aranmış.En çokta aşk yazarak...Eee hal böyle olunca napalım?  Halk ister de Hülya lezzetini yapmaz mı?  Elbette yaparım diyerek kolları sıvadım...Aşkımı katarak yaptığım böyle kurabiyeler çıktı.Sizce nasıl olmuş?...İşin doğrusunu söylemem gerekirse ben öyle sonradan türeme aşk-meşk günlerini anlamam...Aşka asla sözüm olmaz o ayrı ve kutsaldır...Yani doğum günü ve diğer özel günler olsa neyse de sonradan çıkma bir güne çok alışamadım... ama yine dediğim gibi talep üzere napalım ;)  Haydi hanımlar beyler mutfağa kalp kurabiyelerin daha doğrusu bisküvilerin yapımına...




MALZEMELER


  1. 200 gr tereyağı
  2. 400 gr un (yaklaşık 3 buçuk su bardağı)
  3. 100 gr pudra şekeri ( 1 su bardağından 1 parmak eksik)
  4. 1 vanilya
  5. 1 yumurta
  6. 1 tatlı kaşığı limon aroması ( varsa)
  7. Kabartma tozu unutmadım kullanılmıyor.;) çünkü kabarmaması gerekiyor.
ÜZERİ İÇİN

  1. 3-4 yemek kaşığı pudra şekeri (ıslatacak kadar su)
  2. 100 gr bitter çikolata
YAPILIŞI

  • Tereyağı buzdolabından çıktıktan sonra on dakika bekletilir.(yani tam erimemiş)
  • Kuru maddeler elenerek eklenir.
  • Bütün malzemeler eklenerek hamur yoğrulur.
  • Merdaneyle yaklaşık 4-5 mm kalınlığında olacak şekilde açılır.
  • Kalp kalıplarla kesilerek çıkarılır.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
  • Önceden ısınmış 180 derecelik fırında pişirip üzeri kızarmadan çıkarılır.

  • Çikolata benmari usulü eritilir.
  • Pudra şekeri damla damla su eklenerek muhallebi kıvamına getirilir.( donunca beyaz parlaklık vermesi için üzerine sürülecek)
  • Fırça yardımıyla kalplerin yari bölümüne sürülür.
  • 5 dakika kadar durup donduktan sonra diğer yarı bölümü erimiş çikolataya batırılır.(yada fırçayla sürülür.)
  • Izgara telin üzerine dizilerek kurumaya bırakılır.
  • Soğuk bir ortamda çikolataları kurunca servis yapılır.


  • Afiyet olsun ...Şifa olsun...Aşk olsun...
  • Ayrıca bu kalp bugün doğum günü olan Emine'me gelsin sevgilerimleeee kutlarım... ;)

2 yorum:

  1. ya hulya abla ne zamandir sizinle irtibata gecmek istiyorum ne olur Allah rizasi ucun sesime ses ver. Sizinle elaqe saxlamaq isteyirem menim ismim Nurlane.facebokdan size ewimin faceile mesat atmiwam ama cvb yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurlane ben senin measajını almadım canım.Tekrar atarsan görüşebiliriz.

      Sil