20 Aralık 2012 Perşembe

Kuru Fasulye Pastası

       İyi akşamlar olsun değerli ziyaretçilerim...Kuru fasulye pastasının tadı biraz kestaneyi andırdığı için yalancı kestane pastası da deniliyor.İçinde sıfır un, sıfır yağ...Yani gluten içermediği için çölyak hastaları için alternatif bir pasta olabilir...Geçen yıl ilk kez yalancı kestane şekeri yapmıştım yine kuru fasulyeyle.Aynı gün fırınım da bozulmuştu.Üniversitede okuyan kızım yanımızda
tatildeydi.Bunu neyle yaptım diye sorduydum.Onca cevap arasında kuru fasulye akla hiç gelmemişti.Tıpkı bu pastayı da misafirlerime sorduğumda asla bilemedikleri gibi...Kızım babasına 'baba biri annemi durdursun evde ne varsa pastaya çeviriyor.Fırınsızlık bile etkilemiyor'demişti...Her yaptığımda o geliyor aklıma.Sizinle de paylaşayım istedim...Yapımı çok kolay olan pastamızın yapımına geçmeye ne dersiniz?



MALZEMELER


  1. 4 yumurta
  2. 1 buçuk su bardağı şeker
  3. 2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye ( haşlanmış haliyle 2 bardak)
  4. 3 çorba kaşığı pirinç unu
  5. 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  6. 1 vanilya
  7. 1 kabartma tozu
  8. Arzuya göre tarçın( ben kullanmadım)
ÜZERİ İÇİN

  1. 1 paket hazır çikolatalı sos ( üzerindeki tarife göre süt)
  2. 1 paket bitter çikolata ( 80 gr lık)
  3. 1 yemek kaşığı tereyağı ( parlak olması için)
YAPILIŞI

  • Kuru fasulye akşamdan ıslatılarak sabah suyu süzülüp yeme kıvamına kadar haşlanır.( ben daha önceden çok haşlayarak buzlukta saklarım)
  • 2 su bardağı kadarını alarak incecik pürüzsüz olana kadar el blenderinden geçirilir.
  • Ayrı bir yerde şeker ve yumurtalar üzerine bir çimdik tuz atılarak 15 dakika kadar mikserle çırpılır.
  • Kalan malzemeler eklenerek karışana kadar düşük devirde 1-2 dakika çırpılır.
  • Yağlanmış kelepçeli kalıba dökülür.( yaklşık olarak 25 cm lik)
  • Önceden ısınmış 160 derecelik fırında yaklaşık bir saat pişirilir.


  • Soğuyunca kalıptan çıkarılır.
  • Çikolata sosu ölçüsüne göre pişirilir.
  • Ocağı kapatınca içine çikolata ve tereyağı eklenerek 2-3 dakika çırpılır.
  • Ara sıra kabuk tutmaması için karıştırarak soğuması sağlanır.
  • Kuru fasulye kekinin üzerine yavaş yavaş arzu edilen miktar gezdirilerek dökülür.
  • Arzuya göre üzerine ceviz serpilebilir.( tarifteki cevizi içine koyduk.Üzerine arzu edilirse ayrıca ceviz konulur.)
  • Buz dolabında yaklaşık 3-4 saat dinlendikten sonra servis yapılabilir.
  • Tadı muhteşem çoook hafif pastamız hazırrr...
  • Afiyet olsun...
Size küçük bir sır vereyim.Kalan sosu da  gözü karalık edip kestiğim dilimlerin üzerine döktüm;)  Hemde cevizlerin üzerine ...Mis gibi bol bol çikolatalı oldu,hiç pişman olmadım... ;)))

39 yorum:

  1. bende kuru fasulyeli yalancı kestane şekeri yapmıştım ve arkadaşlar kuru fasulye olduğunu anlamamışlardı :) pastası da eminim harika olmuştur emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şehrinaz ...evet bende geçen yıl yapmıştım onu (blog da var)hiç kimse çözememişti ne olduğunu.Bunun tarifi biraz daha farklı kestane şekeriyle...Sevgiler...

      Sil
  2. kuru fasülyenin tatlılara kattığı çok farklı bir aroması var.bilmeyen anlamaz,anlayan da pek yemek istemez :)eline sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Reyhancım.Bende naptım dersin,millet pastayı yarılayana kadar bilin bakalım neyden yaptım diye sordum.O zaman kadar ımmm diye yiyenler biraz burun kırmaz mı? ;))) Teşekkürler,selamlar...

      Sil
  3. elinize sağlık. mutlaka deneyeceğim inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pembe kalpler,mutlaka deneyin...Selam ve sevgiler...

      Sil
  4. Geçen tv programında da rastladım bu pastaya bana hiççekici gelmedi. Fasülye olması... tadı nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlarda fasulye deyince bir ön yargı oluşsa da çok asil bir tadı var tıpkı kestaneli gibi.Tabi denemek lazım zevkler tartışılamaz...Sevgilerimle...

      Sil
  5. Bende yaş pastasını yapmıştım harika bir tat:)
    Sayfama bıraktığın güzel ve özel yorumuna çok teşekkürler
    nice senelere hep beraber:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah canım başarıların devam eder.Yorumun için çok teşekkür ederim...Var ol...

      Sil
  6. tarif çok ilginç ilk defa duyuyorum :))
    ama çok güzel görünüyor...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte mutfakta mucitliklerin, icatların ardı arkası kesilmiyor.Fasulyeli pasta da emin ol bunlardan biridir...Teşekkürler sağolasın...

      Sil
  7. ilk kez duydum hoş olmalı ah keşke şekersiz olabilseydi :)

    YanıtlaSil
  8. Bir gün şeker için de bir şey bulursam paylaşırım inşaallah;) o zaman tabi diyet pasta olurdu ...Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker yerine sukraloz bazlı bir tatlandırıcı kullanarak deneyebilirsiniz. Sukraloz pişirmeye dayanıklıdır.

      Sil
    2. Diyet pasta olmasini istersek sizin dediginiz gibi olabilir tabi ama ben denemedim.selamlar...

      Sil
  9. Ne kadar ilginç, bir arkadaşım söylemişti çocuklara kestaneli pasta diye yutturuyorum demişti de inanmamıştım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İlhan bey.Siz asıl yalancı kestane şekeri blogda da var onu deneseniz hiç kimse anlamıyor.Tadı tam kestane oluyor...Selamlar...

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Yapınca da sonucunu palaşmayı beklerim...selamlar...

      Sil
  11. Ellerinize sağlık bende çok kez yapmışımdır.Ama fasulyeden olduğunu söylemeyip, kestaneli pasta yedirmişimdir çocuklara.Sevgiler Ben de beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler İlknur...Evet ya kuru fasulyeyi duyunca yemem ben onu demez mi oğlum.En iyisi dememek;) selamlar...

      Sil
  12. İlk fırsatta deneyeceğim tadının çok güzel olduğundan eminim,ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeye değer...Eğer farlılıkları denemeyi severseniz...Teşekkürler Mehtap hanım selamlar...

      Sil
  13. Hulya abla sahane herzamanki gibi :). Cok guzel bir fikir. Yanliz hazir cikolata soslari burada genelde katikili evde yapmanin yolu var mi?
    Bu arada yalanci kestane sekerini de bakicam blogdan. Burada ozledigimiz birsey...
    Ellerine saglik :)..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Selcencim...Denemeye değer.Evet bir çok çikolata sosu tarif var.Hemen birini kısaca yazayım istersen denersin...
      2 su bardağı süt
      2 yemek kaşığı mısır nişastası
      3-4 yemek kaşığı şeker (damak tadına göre)
      80 gr lık bir paket bitter çikolata
      1 yemek kaşığı tereyağı
      2 dolu yemek kaşığı kakao

      YAPILIŞI

      Çikolata ve tereyağı haricindekileri karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelen kadar kaynatılır.Ocağı kapatınca içine çikolata ve tereyağı atılır.İlk sıcaklığı geçtikten sonra 2-3 dakika mikserlenir.Soğuk olarak kullanılır.Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  14. Tesekkur ederim tarif icin Hulya abla. Elimin altinda bulunmasi iyi olucak. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım.Umarım işine yarar...Sevgiler...

      Sil
  15. ellerinize sağlık..bunu denemek istiyorum..bu kekte hiç yağ yok..ben tarifi yazarken farkettim..eksiklik yok değil mi? sanırım pandispanya gibi oluyor..bloğunuzu tesadüfen nette gezerken gördüm.bundan sonra takipçinizim inşALLAH.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.Evet doğru gördünüz hiç yağ yok aynı pandispanya gibi.Blogda birde yalancı kestane şekeri var o da kuru fasulyeli ve benzer tatda o yağlı isterseniz onu da deneyebilirsiniz.Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  16. suan fırında yarın misafilerim için yapıyorum umarım güzel olur yarın akşam yorumları yazarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım hayırlısı ;))) Umarım beğenirsiniz.Yorumlarınızı bekliyorum...Kolay gelsin...

      Sil
  17. Ben bu kuru fasulye pastasını daha önce de duymuştum ancak yapmak için bir türlü elim gitmedi hatta annem de evet,çok güzel oluyormuş demişti,tarifinizi okuyunca aklıma geldi tekrar,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ayşegül umarım dener memnun kalırsınız...Malzemeye bakınca biraz itici gibi gelse de deneyince bambaşka bir şey olduğunu göreceksiniz... selamlarımla...

      Sil
  18. hülya hanım ellerinize sağlık.yumurta alerjisi olan biri olarak yumurtasız tariflerinizi de bekliyoruz..yumurtasız olarak bunu denesem nasıl olur diye düşündüm:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgili takipcim.Hımm inşaallah bu tür durumları da düşünerek paylaşımlar yapacağım.Bu tarif yumurtasız olmayabilir.Çünkü kabaramaz ama sütlü tatlılar bölümünde ki tatlıların bir çoğu yumurtasız zaten onları incelemenizi öneririm.Hemen şimdi aklıma gelen tariflerden biri de http://hulyalilezzetler.blogspot.com/2011/05/reklam-aras-pasta-cikolatal-pasta.html#more .Bu pasta yumurtası yalnızca sosunda onu da eklemeden olabilir.Denemek isterseniz...Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  19. Kuru fasulye yemegi yaptim ama cok pisip ezildi suzup aldim ama salcali ildugu belli pasta olurmu acil yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef salçalı pasta olmayacagı için kullanılmasa iyi olur.Belki ezip tuzlu birşey de kullanılabilir.selamlar...

      Sil
  20. Handancım yalancı kestane şekerini blogun solunda bulunan kategorilerden şekerlemeler bölümünde bulabilirsin.Yada direk blogun içindeki tarif aramadan yalancı kestane şekeri yazarak bulabilirsin.Selamlar...

    YanıtlaSil