24 Eylül 2012 Pazartesi

Saksı Kebabı

  Seksenli yılların sonunda, daha çocuk denecek yaştayken yine bu yemek yapma merakım vardı...Yoktu o zamanlar şimdiki gibi imkanlar...Öyle aradığın şıp diye bulunmazdı...Bazen gazetelerin eklerinde yemek tarifleri verilirdi.En ünlü usta, rahmetli Ümit ustaydı...En meşhur ve güzel tarifler onundu...Hep de tutardı ölçüler,lezzetler...Saksı kebabı da taa o günlerden kalma...Patlıcan ve etin muhteşem uyumu...Mutlaka denenmesi tadılması gereken bir tarif...Haydi yapımına geçelim isterseniz...



MALZEMELER


  1. 3 adet orta bostan patlıcan ( veya bostan yoksa çok kalın patlıcanda olabilir)
  2. 500-600 gr kadar kuzu eti
  3. 1 orta boy soğan
  4. 2 diş sarımsak ( ben ekledim)
  5. 2 domates
  6. 3 adet sivri biber
  7. 2-3 kaşık tereyağı ( ben sıvı kullandım)
  8. 1 yemek kaşığı domates salçası ( ben yarısını biber kullandım)
  9. Tuz,karabiber ve pulbiber
  10. Kızartmak için sıvı yağ
YAPILIŞI

  • İnce kıyılan soğan ve yağ kavrulur.
  • Pembeleşince küçük kuşbaşı etler atılarak kavrulur.
  • Salça ve baharatları ekleyerek 2-3 dakika kavrulur.
  • Eğer et kuzu etiyse 1 çay bardağı dana etiyse daha fazla sıcak su ekleyerek pişirilir.
  • Alacalı soyulan patlıcanlar ikiye kesilerek içi kaşık yardımıyla hafif çukurlaştırılır.( dolma kadar değil)
  • Dik durabilmesi için altlarından bir halka kesilip düzleştirilir.
  • Tuzlu suda 15-20 dakika bekletilir.
  • Süzülerek havluyla kurulanır.
  • Kızgın yağda kızartılır.
  • Oyuk kısımları üste gelecek şekilde kenarlı bir tepsiye dizilir.
  • Pişmiş olan etler patlıcanlara paylaştırılır.
  • Sosu kalırsa etrafına gezdirilir.
  • Yuvarlak kesilmiş domates ve yarım biberler üzerilerine koyulur.
  • Domates ve biberler kızarana kadar fırında pişirilir.
  • 200 derecede yaklaşık 30 dakika( bu fırına göre değişebilir)
  • Yanında pirinç pilavı tavsiye edilir.
  • Afiyet bal şeker olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder