11 Eylül 2012 Salı

Keçiboynuzlu Kurabiye

     Yaz tatili hayata bir virgül koymak gibi bir şey olmalı galiba.Telaşe,koşturmaca,kavuşmak ve en hüzünlü olanı da zannedersem ayrılıklar...Annem benim için üzülürken,ben evladım için üzülüyorum ...Hayat bu olmalı...Gurbet içinde gurbet... Ayrılıklar olmasa kavuşmanın tadını nasıl bilirdik acaba.?..Öyle değil mi?...
  Uzun bir süre oldu sizlerden ayrılalı daha doğrusu sizlerle bir şeyler  paylaşamayalı...Önce tatil sonrada teknolojiye kavuşabilme bekleyişi...En sonunda kavuştum derken fotoğraf makinemin azizliği ve tariflere ulaşamamam...Cep telefonuyla da olsa bir şeyler yapma çabası ve kavuştuk şükür...
Hepinizin de bildiği üzere keçiboynuzu büyük küçük herkes için çok faydalı...Enerji verir,solunumu açar,balgamı söker,zihni güçlendirir...Keçiboynuzu, doğrudan yenilebilindiği gibi pekmezi ve öğütülmüş hali de bulunmaktadır...Bu tarife geçenlerde rastlayınca hemen yapmaya karar verdim ve gayet de güzel oldu...Denemek isteyenlere buyurun...



MALZEMELER


  1. 200 gr tereyağı
  2. 2 yumurta
  3. 1 su bardağı süt
  4. 1 buçuk su bardağı toz şeker
  5. 1 çay bardağı ayçiçeği yağı
  6. 1 kabartma tozu
  7. 7 su bardağı un
  8. 2 yemek kaşığı keçiboynuzu tozu ( ben büyük bir marketin baharat bölümünden aldım yoksa aktarlarda da bulunur)
  9.  Üzeri için toz fındık

YAPILIŞI

  • Tereyağı oda ısısına getirilir.
  • Fındık hariç bütün malzemeler karıştırılarak hamur haline getirilir.
  • Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar alarak şekil verilir.
  • Robotta incecik yapılan fındığı bol bol bulanır.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında yaklaşık yarım saat pişirilir.
  • Ilık servis yapılabilir.
  • Afiyet olsuun...

2 yorum:

  1. hiç denemedim çok değişik geldi keçiboynuzlu kurabiye.. ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tarifi ilk gordugumde aynini demistim.
      Tesekkurler...

      Sil