5 Haziran 2012 Salı

Sarı Burma ( hazır baklava yufkasıyla)

   Samanlık saray oldu hanımlık kolay oldu...Derdi rahmetlik anneannem...Hani her şeyin kolayı ve hazırı çıktı ya...Benim de elime hazır baklava yufkası geçer de yapmam mı hiç, hemen...Bazen o hazırı bile nasıl yapacağım diye düşünebiliyor insan...yapımı çok kolay ve pratik ,üstelikte çıtır, çıtır bir daha çıtır...Bütün aşamaları resimleyerek daha iyi anlaşılması için uğraştım...Haydi kolay baklavamızı yapalım...



MALZEMELER


  1. 20 yaprak baklava yufkası ( yaklaşık 400 gr)
  2. 250 gr tereyağı
  3. 1 kase iri çekilmiş ceviz
  4. 1 kase iri çekilmiş fındık
ŞERBET İÇİN

  1. 4 su bardağı toz şeker
  2. 4 su bardağı su
  3. Yarım limon suyu
YAPILIŞI

  • Yanmaz tava ocağa konularak içine ceviz ve fındık pembeleşene kadar kavrulur.( tatlımın püf noktası ve lezzeti kavrulmaktan geliyor)
  • Kenara soğumaya bırakılır.
  • Yufka paketinden çıkarılarak bir tanesi yayılır.
  • Kalanın üzeri kurumasın diye örtülür.( çabuk kuruyor)
  • Tavada eritilmiş soğumuş tere yağından kaşıkla gezdirilir.( tere yağının yarısı, diğer yarısı üzeri için)
  • Elinle yağı yayılır.
  • Bir avuç kadar kavrulmuş ceviz serpilir.
  • İkinci yufka yayılır.
  • Üzerine çok hafif yağ serpiştirilir.
  • Oklavayı koyarak sıkıca sarılır.




  • Sardıktan sonra elinle yavaşça büzülür.
  • Oklavayı yavaşça büzmelerini bozmadan çıkarılır. 


  •  Bu şekilde iki iki sarılarak yufka tamamlanır.
  • Kalan tere yağını ocağa koyarak rengi hafif dönene kadar eritilir.
  • Üzerimdeki köpükler alınır.( köpük kalırsa piştikten sonra kararabilir)
  • Baklavaların üzerine  kaşıkla yavaşça gezdirilir.
  • Önceden ısınmış 200 derecelik fırında nar gibi olana kadar kızartılır.

  • Şeker ve su tencereye konularak kaynatılır.
  • Kaynayınca limon dökülür.
  • Yaklaşık 15-20 dakika kaynayınca kaşıkla bakılarak ( eğer kesik ve kalın akıyorsa) ocaktan alınır.
  • El yakmayacak sıcaklığa gelince soğumuş olan baklavanın üzerine gezdirilir.
  • Eğer şerbeti fazlaysa 10 dakika bekledikten sonra şerbeti hafif süzülerek kaşıkla alınabilir.( ben öyle yapıyorum)
  • Üzerine Antep fıstığı ve yanında kesme dondurma servis yapılabilir.
  • Afiyet olsuuuun...

14 yorum:

  1. çok pratik ve nefis görünüyor ellerinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ebru...Gerçekten hem pratik,hemde elde açma kadar lezzetli.Mutlaka denenmesi gerek diye düşündüğüm tariflerden.Tavsiye edilir...Selam ve sevgiler...

      Sil
  2. şerbet sıcak olunca tatlı hamurlaşmıyor mu

    YanıtlaSil
  3. Evet yumusatmasin diye tarifte de belirttigim gibi serbet el yakmayacak sicaklikta yani ilik olacak baklava da soguk.selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Hemen deniycem tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. Bu tarifinizi geçen yıl denedim harika bir lezzet bütün misafirlerim çok beğendi ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Hulyaa süpersin o kadar site gezdim ama böyle anlasilir ve net bir o kadar da güzel enfes görüntü görmedim. İştah kabartiyor. Ellerine saglik. Fakat 2 kat ince olmuyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...Beğenmiş olmanıza sevindim.Malzemeye ve tarife birebir uyarsanız olacaktır.İnce olmuyor.Selamlar

      Sil
  7. Tarif cok guzel aciklanmis.Hemen denemek istiyorum fakat olculerinizden emin olamadim. Bardak ve kase olculerini gram ya da ml. olarak veremezmisiniz.Bardaklarim ve kaselerim hep farkli buyukluklerde.Tesekkurler Hulya hanim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz,tesekkurler...Bu tarifimdeki olculerin o kadar da hassas olmadigi icin cok ayrinti olcu vermemistim.Madem istediniz hemen vereyim.Benim kaselerim simdi olctum 200 ml siviyi aliyor.Bardaklrda cok buyuk olmayan 200 ml lik su bardaklari.Sanirim simdi daha anlasilir olmustur.Selamlar simdiden kolay gelsin.

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim.Hemen basliyorum denemeye. Ingiliz arkadaslarim icin yapiyorum.Umarim becerebilirim.Guzel sonuc alilrim.
      Size mutlu ve saglikli yeni bir yil diliyorum.

      Sil
    3. Tesekkurler sizinde yeni yilinizi kutlarim.Umarim memun kalirsiniz.Sonucu bizimlede paylasirsaniz senirim.selamlar...

      Sil