25 Nisan 2012 Çarşamba

Vişneli Cupcake

      Vişne mevsimi geliyor artık gelsin bol bol vişneli tarifler...Gerçi ben bugün dondurulmuş vişne kullandım...Eğer tek tek kek yapmak istemezseniz kalıba da dökebilirsiniz.Üzeri için kremole,krem şanti, krema ne arzu edersiz olabilir.



MALZEMELER (15 tane kek için)


  1. 2 yumurta
  2. 3 yemek kaşığı tereyağı( yaklaşık 50-60 gr)
  3. 1 su bardağı süt
  4. 1 su bardağı şeker
  5. 1 su bardağı un
  6. 1 tatlı kaşığı kabartma tozu (yarım paket)
  7. 1 vanilya
  8. 1 su bardağı ayıklanmış vişne
  9. Üzeri için arzu edilen krema( ben 1 poşet krem şanti kullandım)
YAPILIŞI

  • Yumurta ve şeker çırpılır.
  • Erimiş soğumuş tereyağı ve süt eklenir.
  • Un,vanilya ve kabartma tozu eklenerek çırpılır.( un elenir)
  • En son vişne eklenir.
  • Ben vişneler keki pembe yapmasın, tek tek görünsün istediğim için kalıba döktükten sonra vişneleri içine batırarak koydum.
  • İster silikon kalıplara isterseniz kağıt koyduğunuz kalıplara paylaştırılır.( ben silikon kalıp kullanıp piştikten  sonra servis kağıtlarına aldım)
  • Önceden ısınmış 180 derecelik fırında yaklaşık yarım saat pişirilir.
  • Soğuyunca üzerileri süslenir. 
  • Afiyet olsun...

2 yorum: