18 Nisan 2012 Çarşamba

Sebzeli Bahar Pilavı

     Bugün misafirlerim olduğu için yoğun ama bir o kadar güzel bir gün geçirdik...Aslında davet masamın fotoğrafını çekmiş olsam da aceleden çok güzel olmadığı için yayınlayamıyorum.Güzel bir günün ardından sıraya koyarak yayınlamamış olduğum tarifleri bir an önce yayınlamak istiyorum...Ben çok severek yaptım, umarım misafirlerde memnun olmuşlardır...Hani bahar geldi ya... dün tap tazecik sebzeleri manavdan alınca böyle bir pilav yapayım dedim.İçinde her şey olan...



MALZEMELER


  1. 2 su bardağı pirinç( basmati kullanıyorum)
  2. 800-900 gr kadar et
  3. 1 tane taze kabak
  4. 2 tane patlıcan
  5. 2 orta boy havuç
  6. 1 çay bardağı bezelye
  7. 2 orta boy patates
  8. 3-4 yemek kaşığı çam fıstığı
  9. 100 gr kadar tereyağı
  10. Sıvı yağ
  11. Tuz, karabiber
  12. 3 su bardağı et suyu
YAPILIŞI

  • Pirinç ılık tuzlu suda yarım saat kadar bekletilir.
  • Et küçük küp doğranır( kuşbaşından küçük)
  • Düdüklü tencereye konulur.
  • Üzerine tane karabiber ve tuz eklenir.
  • Dana etiyse 20 dakika kuzuysa 10-15 dakika haşlanır.
  • Kabak,havuç,patates,patlıcan küçük küp doğranarak sırayla kızgın yağda kızartılır.
  • Üzerine tuz serpilerek bir kenara alınır.
  • Pilav yapılacak tencereye tereyağı ve arzuya göre sıvı yağ konularak eritilir.
  • Suyu süzülmüş et ve kızartılan sebzeler eklenerek kavrulur.
  • Pirincin suyu süzülüp yıkanır.
  • Tencereye eklenir.
  • Üzerine et suyu eklenir.
  • Konserve bezelye yıkanarak en son karıştırmadan üzerine konulur.
  • Altı kısılarak suyunu çekene kadar pişirilir.
  • Üzerine havlu peçete kapatarak bir saat kadar dinlendirilir.
  • Çam fıstığı bir tavaya konularak pembeleşene kadar kavrulur.
  • Servis tabağına pilav konulduktan sonra üzerine fıstık serpilerek servis yapılır 

2 yorum:

  1. Memnun kalmamak ne demek. İnsana kendini oldukça özel hissettiren bir sofraydı. Herşey birbirinden lezzetliydi. Ellerinize sağlık. Ayrıca bu pilava bayılıyorum ben.

    YanıtlaSil