12 Nisan 2012 Perşembe

Çikolatalı Cheesecake

  Arkadaşlar bu günler de o kadar yoğunum ki sormayın...Blogu ihmal etmek de olmuyor...Artık yorgun argın bisiklet çevirirken kaydı hazırlıyorum ; )



MALZEMELER


  1. 1 buçuk paket herhangi bir şekerli bisküvi ( ben pötibör kullandım)
  2. 2 yemek kaşığı pekmez
  3. 2 yemek kaşığı  kadar tereyağı( eritilmeden 2 kaşık eriyince çoğalıyor)
  4. 1 paket labne ( 200 gr)
  5. 1 paket 200 gr lık marcarpone peyniri ( yoksa onun yerine de labne)
  6. 1 su bardağı şeker
  7. 2 yumurta
  8. 1 yemek kaşığı tepeli un
  9. 1 portakal ve 1 limon kabuğu rendesi
  10. 2 yemek kaşığı susuz yoğurt ( ben smetan kullandım)
Üzeri için 120 yada 150 gr kadar çikolata ve 3 kaşık krema

YAPILIŞI

  • Bisküvi ezilerek un gibi yapılır.
  • İçine erimiş tereyağı ve pekmez eklenerek iyice karıştırılır.
  • Kelepçeli kalıba yağlı kağıt serilir.
  • Hazırlanan bisküvi kırıntısı iyice sıkıştırılır.
  • Gerekirse altı düz olan su bardağı ile basılır. 
  • Yumurta ve şeker köpük olana kadar çırpılır.
  • Varsa suyu süzülerek yoğurt ve peynirler eklenir.
  • Limon ve portakal rendesi ve un eklenerek karıştırılır.
  • Hazırlanan tabanın üzerine dökülür.
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında yaklaşık 1 saat pişirilir.
  • Eğer pastanın üzeri çatlamasın isterseniz su dolu bir kabın içine benmari usulü oturtarak pişirilebilir.
  • Büyük bir tencereye içine su kaçmamak şartıyla daha küçük bir kap oturtularak benmari usulü çikolata eritilir.
  • İçine krema  eklenerek çırpılır.
  • Eğer çikolatası daha çıtır olmasını isterseniz krema eklemeye de bilirsiniz.
  • Çikolata soğumadan hemen kalıptan çıkarılan Cheesecake'nin üzerine sürülür.
  • Arzuya göre üzeri süslenebilir.( ben çikolata kullandım.)
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder