28 Mart 2012 Çarşamba

İtalyan Salatası

   
         Bir kaç gündür ne arasam karşıma hep salatanın İtalyanı çıkıyor.Bende artık yapayım dedim.Geçen Amerikan salatasını paylaşırken Rus salatasıyla Amerikan salatasının farkını paylaşmıştım.Maalesef daha Rus salatasını paylaşma imkanı bulamadım.İnsanlar hep merak eder aralarındaki fark nedir diye.İtalyan salatasındaki malzemelerin özelliği yeni moda olan jüliyen doğranması.Birde yine jüliyen doğranmış salam konulması.Ayrıyeten Amerikana göre daha hafif çünkü içinde yarı yarıya susuz yoğurt kullanılır.Sanırım bu kadar ön bilgi yeterli olacaktır.



MALZEMELER


  1. 2 tane patates
  2. 2 tane orta boy havuç
  3. 1 kase konserve bezelye
  4. 6-7 dilim salam
  5. 7-8 tane kornişon turşu
  6. 1 kase kadar susuz veya süzme yoğurt
  7. 1 kase kadar mayonez
YAPILIŞI
  • Havuç ve bezelye ince uzun ( jüliyen ) doğranır.
  • Ayrı ayrı tencerelerde üzerlerine dökülen çok az suyla pişirilir.( ben buhar makinesinde pişirdim )
  • Suyu varsa süzülerek soğutulur.
  • Büyük bir kabın içine jüliyen doğranan bütün malzemeler konulur.
  • Ayrı kapta yoğurt ve mayonez iyice çırpılarak malzemeye eklenir.
  • Patates ve havucu ezip parçalamadan yavaşça karıştırılır.
  • Salata servise hazır.
  • Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder