26 Ocak 2012 Perşembe

Tavuk Sandal

    Beni tanıyanlar birçok kez duymuştur sanırım, tavuk yemeği üretmeyi çok severim, tıpkı tavuğu yemeyi sevdiğimiz gibi . Tavuk ve birkaç ana malzeme elime geçince galiba sonsuza kadar tarif üretebilirim. Bugünkü tavuk sandal da bunlardan biri . Ben şık durması açısından  tek porsiyonluk kağıtlarda pişirip servis yapmayı tercih ettim. Tabi nasıl pişireceğiniz size kalmış, isterseniz tepsiye yayarak da pişirebilirsiniz.



MALZEMELER


  1. 600-700  gr derisiz ve kemiksiz tavuk ( Ben ızgara tava kullandım . Yani kemiksiz but.)
  2. 2 yemek kaşığı ketçap
  3. 1 yemek kaşığı mayonez
  4. 1 yemek kaşığı tereyağı
  5. Reyhan , karabiber , köri ,kırmızı biber , tuz ( bunlardan istenmeyen koyulmayabilir )
  6. 2 tane küçük kuru soğan
  7. Üzeri için 1 domates bir yeşil biber
YAPILIŞI

  • Tavukların üzerine baharatlar , tuz , halka doğranmış soğan , mayonez ve ketçap koyularak iyice karıştırılır.
  • Üzerini streçle kaplayıp dolapta 2-3 saat dinlendirilir.
  • Dikdörtgen şeklinde kesilen yağlı kağıtların ortasına dinlenen tavuk parçaları konulur.





  • Üzeri açık kalacak şekilde kenarları şeker gibi kıvrılır.
  • Malzemeyi bu şekilde tamamladıktan sonra üzerine domates ve biberler dizilir.
  • Küçük kesilen tereyağı parçaları üzerine konulur.
  • Önceden ısıtılmış 250 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Yanında pilavla sıcak servis yapılır.
  • Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder