4 Ocak 2012 Çarşamba

Sosisli Çörekler

   Geçen yıl Lezzet dergisinde bu tarifi gördüm yapımına özellikle de çiçek oluşuna bayıldım . Ancak yapma fırsatım oldu ...Denedim çok güzel oldu ... Her zaman minik çiçekli şeyler beni cazibesine alır ...



MALZEMELER


  1. 2 buçuk su bardağı un ( kıvamı tutmazsa eklenebilir )
  2. 1 paket instant maya
  3. 1 tatlı kaşığı toz şeker
  4. 1 yumurta
  5. 1 su bardağı ılık süt
  6. 70 gr eritilmiş tereyağı
  7. 5 tane sosis
  8. 2 tatlı kaşığı tuz

ÜZERİ İÇİN

  1. 1 yumurta sarısı
  2. 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  3. Susam
  4. Kırmızı biber
  5. Sarı biber ( benim yoktu kullanmadım )
  6. Yeşil biber
YAPILIŞI

  • Hamur malzemelerini karıştırarak normal ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  • Üzeri kapatılarak bir saat dinlendirilir.
  • Mayalanan hamurun havası alınarak on parçaya kesilir.
  • Her parçayı düz bir zeminde el ile hafif  bastırarak açılır .
  • İçine sosisin yarısı kesilerek konulur.
  • Sarılır ve bıçakla beş parçaya kesilir . ( alt tarafını koparmadan )
  • Resimde görüldüğü gibi sosisler yukarı gelecek şekilde çevrilir.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye alınarak yaklaşık yarım saat dinlendirilir . ( üzerine bir bez örterek )
  • Üzerine yumurta sarısı ve sıvı yağ sürülür.
  • Susam atılır.
  • Minicik doğranan biberler serpiştirilir.


  • 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Ilık servis yapılır.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. çok güzel görünüyor elinize sağlık. Aynı tarifi bende görüp beğenmiştim. Ama yapmak hala kısmet olmadı. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler tatlı yemek.Benim asıl işim Tezhip olduğu için olsa gerek çiçek olan her şey dikkatimi çeker.

    YanıtlaSil