8 Ocak 2012 Pazar

Muzlu Kek

   Bugün oğlum kek krizi tutunca yapıverdim kolayca ... Yıllar önce aldığımız ekmek robotuyla birlikte vermişlerdi bu tarifi yani bu demek oluyor ki robotta da yapılabilir ... Yapıyordum da zaten önceleri ...



MALZEMELER


  1. 3 yumurta
  2. 1 buçuk su bardağı şeker
  3. Yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ ( çünkü tariftedi ölçü amerikan kap ölçüsü olduğu için ben bu ölçüye çevirdim )
  4. Yarım su bardağından biraz fazla süt
  5. 1 kabartmatozu
  6. 1 vanilya
  7. 2 yemek kaşığı dolusu kakao
  8. 1 iri muz
  9. Yarım su bardağından biraz fazla iri kesilmiş ceviz
  10. 2 buçuk su bardağı un
YAPILIŞI

  • Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır.
  • Süt , yağ kakao eklenir.
  • Un ve kabartmatozu eklenerek 1-2 dakika daha çırpılır.
  • En son ceviz ve doğranmış muz atılır.
  • Tahta kaşıkla karıştırıp yağlanmış kalıba dökülür.
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında yaklaşık 50 dakika kadar pişirilir.
  • Kalıptan çıkan kekin üzeri arzuya göre süslenebilir.
  • Ben tek kullanımlık  hazır çikolata sos kullandım.
  • Veya erimiş çikolata da sürülebilir.
  • Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder