7 Aralık 2011 Çarşamba

Rulo Börek

   Çocukluğumdan beridir yaptığım bir börektir .  Aslı sana böreği olsada adını ruloya çevirdim . O zamanlar zannedersem sana yağının içinden çıkmıştı tarifi...Genelde boş vaktimde yaparak derin dondurucuda saklarım...Lazım olduğu zaman buzluktan bir saat önce çıkarmak yeterli oluyor.



MALZEMELER

  1. 6 tane yufka
  2. 1 kase yoğurt
  3. 2 yumurta
  4. 250 gr tereyağı veya margarin ( ben tereyağı kullanıyorum )
  5. İnce rendelenmiş peynir yaklaşık bir yemek tabağı kadar ( yarısı kaşar yarısı beyaz peynir )
YAPILIŞI

  • Yufkalar tek tek açılır.
  • İçine yukarıdaki malzemeler karıştırarak sürülür.
  • Altı yufka da bu şekilde üst üste harç sürülerek tamamlanır.
  • Kocaman bir rulo halinde sarılır.
  • İkiye kesilerek bir tepsiye alınır.
  • Bir gece buzlukta bekletilir.
  • Sonra buzluktan çıkararak rulo pasta gibi dilimlenir.
  • Dilimler yağsız tepsiye yatırılarak dizilir.
  • Önceden ısıtılımş fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirilir.
  • Sıcakken servis yapılır.

4 yorum:

  1. tarife patates eklemeyi unutmuşunuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmadım bu patatesli olandan değil.selamlar

      Sil
  2. Tarifinizi denedim.Çok beğendim.Bloğumda paylaşmak için izninizi rica ediyorum.Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayinlanan her tarifi alip yayinlayip birde sorunca zaten bu tarif benimdi diyen yemek bloglarindan sonra izin isteme nezaketinde bulundugunuz icin cok tesekkur ederim.Kaynak belirterek tabiki alabilirsiniz paylasabilirsiniz.Ayrica begeniniz icin tesekkurler.Selam ve sevgiler...

      Sil