6 Aralık 2011 Salı

Muzlu Pudingli Kurabiye

    Bir bu kaldıydı demezseniz puding tozuyla yaptığım hıyır hıyır kurabiyeleri  paylaşmak istedim . Biraz klasikten çıkması için benmari usulü çikolata gezdirdim istemezseniz sade olarakta yapabilirsiniz . Hani daha önce de bahsetmiştim kurabiye kutusundan . Haftalık kurabiye yaparak içini doldurduğum kutu . Baktım epeydir o kutu boş duruyor gelen elini bir daldırıyor kutuya boş çıkınca hayal kırıklığı... Dedim daha fazla bekletemeyim ...




MALZEMELER   ( yaklaşık 25 tane )

  1. 2 yumurta
  2. 1 paket muzlu puding
  3. 1 buçuk su bardağı mısır nişastası
  4. 2 su bardağı kadar un ( göz kararı )
  5. 1 kabartmatozu
  6. 1 vanilya
  7. 125 gr tereyağı ( yarım paket )
  8. Yarım çay bardağı sıvı yağ ( küçük tip bardak )
  9. 1 çay bardağı pudra şekeri
YAPILIŞI

  1. Tereyağı oda sıcaklığında bekletilir.
  2. Yumurtalar mikserle köpürtülür.
  3. Bütün malzemeler karıştırarak hamur elde edilir.
  4. Cevizden büyük parçalar alarak yuvarlanır.
  5. Üzerlerine bıçak yardımıyla küçük çarpı şeklinde çizik atılır ki pişerken daha güzel çatlasın diye.
  6. Yağlanmış tepsiye dizilerek ısınmış 180 derecelik fırında hafif pembeleşene kadar pişrilir.
  7. Eğer çikolatalı olmasını isterseniz bir parça çikolatayı benmari usulü eriterek iğneyle deldiğimiz buzdolabı poşetine koyarız.
  8. Kurabiyelerin üzerine yavaşca gezdirerek soğutulur.
  9. Yanınızda bir dostunuz da olursa ikindi çaylarınız da afiyetle yersiniz.
  10. Kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder