15 Aralık 2011 Perşembe

Misket Şekeri

  Ben küçükken öyle şimdiki gibi tarifler pek yoktu . Kek poğaça yapabilirsen ne ala beceriklisin mutfakta .
Annem bu tarifi gazeteden keserek denemiş çok beğenilmişti . Hatta bayramlar da annem yapar biz gururla gelen giden konuklara ikram ederdik . Hatta kürdan bile batırırdım .İsmi son zamanlardaki gibi yazılışı başka okunuşu başka ejnebi değil alaturkaydı tabi . Şimdi bunlar galiba truffle sınıfına terfi ettiler ...Resimde görüldüğü  gibi kutusunu da içindekini de sevgiyle  hazırladım  . Yarın arkadaşa götürmek üzere dinleniyorlar...



MALZEMELER


  1. 250 gr pötibör bisküi
  2. 250 gr pudra şekeri ( 1 buçuk su bardağı )
  3. 150 gr ceviz ( 1 su bardağı )
  4. 80-100 gr lık bitter çikolata ( orjinalinde yoktu ben ekledim )
  5. 250 gr tereyağı veya margarin
  6. 3 tatlı kaşığı kakao
  7. Üzerini batırmak için 1 su bardağı hindistan cevizi
YAPILIŞI

  • Tereyağı tavaya konularak eritilir.
  • İçine çikolata parçalanarak ekleyip ocak kapatılır.
  • Ilımaya bırakılır.
  • Bisküi robattan geçirilerek un gibi yapılır.
  • Pudra şekeri elenerek bisküiye eklenir.
  • Ceviz robottan geçirilerek eklenir.
  • Kakao ve çikolatalı yağ eklenir.
  • İyice yoğurarak hamur haline getirilir.
  • Yarım saat dolapta dinlendirilir.
  • Dolaptan çıkan malzemeyi elinle cevizden küçük  iri  misket kadar alıp yuvarlanır. ( eğer yuvarlamada zorlanıyorsa 1-2 kaşık süt gezdirilebilir .)
  • Tepsiye konulan hindistan cevizine bulanır.

  • Servis kağıtlarına konularak en az yarım gün buzdolabında dinlendirilir.
  • Afiyet olsun...Ağzınız tatlı olsun...
  • Sizde benim gibi boşalan çikolata kutularını atmazsanız belki bir gün kutu yapımını da paylaşırım..
  • Silikon tanacayla üzerlerine yapıştırdığım yenen pasta incileri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder