30 Aralık 2011 Cuma

Limonlu Pelte

  Limonu sevmeyeniniz var mi bilmem ama ben limonlu olan her şeye bayılırım . Özellikle yazın muhteşem oluyor . Görüldüğü gibi ben kışın bile yapıyorum . İsterseniz mandalina , portakal ile veya hepsinin karışımı da yapılabiliniyor . Ben limonludan vazgeçemem . Çok güzel sunumlar hazırlama  şansınız da var  . İsterseniz mandalina veya limonları ortadan ikiye keserek içini temizledikten sonra kase olarak kullanıp içine doldurulabilirsiniz . Veya akşamdan yapıp sabah servis yapmadan önce kaseyi ters çevirip çıkarabilirsiniz .Kek pişirip üzerini sürebilirsiniz . Ben limonlu cheesecake bile bu sosa yakın bir sosla  tamamlıyorum . Yani her hanımın bir tarafta bu tarifi yazılı olmalı bence ...





MALZEMELER


  1. 3 yemek kaşığı mısır nişastası
  2. 3 limon suyu ( 1 su bardağından biraz az )
  3. 3 su bardağı su
  4. 2 limon kabuğu rendesi
  5. 1 yumurta
  6. 100 gr tereyağı
  7. 1 su bardağı şeker ( aslında 1 buçuk su bardağı kullanılmıştı  siz damak tadınıza göre çoğaltabilirsiniz )
YAPILIŞI

  • Limon yıkanarak ince rendeden rendelenir.
  • Tencerenin içine yumurta kırılarak iyice çırpılır.
  • Tereyağı hariç bütün malzemeler konularak karıştırılır.
  • Ocağa konularak muhallebi gibi pişirilir.
  • Koyulaşınca kapatarak yağı eklenir.
  • Biraz ılıyınca 2-3 dakika mikserlenerek kaselere dökülür.
  • Buzdolabında 3-4 saat dinlendikten sonra üzerini limon dilimleri ve hindistan ceviziyle süsüleyerek servis yapılır.
  • Rahat bir koltuğa oturup elinize limon tatlınızı alırsınız . Bir kaşık yediğinizde inanın boynunuza çiçek takılı Karayip adalarına gitmiş gibi serinliği hissederseniz şaşmayın . Bu da ustanızdan küçük bir uyarıdır.
Afiyetler olsuuunnn....

2 yorum: