28 Kasım 2011 Pazartesi

Tennuri Çorbası

   Antep yöresine ait besleyici ve doyurucu bir çorba.Ben salata eşliğinde yemek olarak yapıyorum.Bol tahıllı Anadolu çorbası.Adı neden böyle mistik bilemiyorum.Galiba tekkelerde de yapılıyordu.Arıştırsam da bulamadım.Yalnız çok lezzetli tavsiye ederim...



MALZEMELER

  1. 1 su bardağı haşlanmış nohut ( haşlanmış yoksa akşamadan ıslatılarak kaynatılır )
  2. Yarım su bardağı dolmalık pirinç
  3. 1 su bardağı kırmızı mercimek
  4. 2 soğan
  5. 2 kaşık tereyağı
  6. 1-2 kaşık sıvıyağ
  7. Pulbiber , karabiber ve nane
  8. 200-250 gr kadar kuzu eti
  9. 2 kaşık un
YAPILIŞI

  • Tencereye soğan incecik kıyılarak kavrulur.
  • Nohut büyüklüğünde doğranan etler soğana eklenerek kavrulur.
  • Un eklenerek biraz karıştırılır.
  • Tuz ve karabiber eklenir.
  • Su veya et tavuk suyu eklenir.
  • Yıkanmış pirinç ve mercimek tencereye konularak hepsi birlikte pişer.
  • Pişmeye yakın haşlanmış nohutlar eklenir.
  • Ayrı bir tavada yağ ve nane biber yakılarak üzere dökülür. ( aslında pişirirken yağ nane koyulsada ben sonradan üzerine sos olarak kullandım )
  • Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Fotoğrafa ayrı bayıldım çorbaya bir ayrı bayıldım:)Gerçekten çok lezzetli olmuştu ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Test edilerek onaylandı...Sağolasın canım.

    YanıtlaSil