30 Kasım 2011 Çarşamba

Kavurmalı Silikon Poğaça

   Bugün yine eski ama vefalı bir tarifimi paylaşmak istiyorum.Silikonlu poaçayı ben kavurmalı yaptım.Birazını da peynirli yaptım tercih sizin.Her ikisini de koyuyorum.Özelliği hamuru yoğurunca mayalanmadan doğrudan tepsiye şekil verilerek dizilmesi ve orada kabarması sağlanır.



MALZEMELER

  1. Yarım litre süt
  2. Yarım su bardağı sıvıyağ
  3. Yarım su bardağı yoğurt
  4. 2-3 yemek kaşığı toz şeker
  5. 2 tatlı kaşığı tuz
  6. 2 kibrit kutusu kadar maya veya 3 -4 tatlı kaşığı toz maya
  7. Alabildiği kadar un
  8. İçine koymak için bir tabak kavurma kıyma
  9. Üzerini süslemek için domates ve biber
YAPILIŞI

  • Maya önce eritilerek kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğrulur.
  • Kavurmayı eritmeye gerek kalmadan ceviz kadar hamur alıp içine bir tatlı kaşığı kavurma koyarak kapatılır.
  • Malzeme bitene kadar bu işlem yapılır.
  • Bir kaseye ılık su koyarak fırça yardımıyla hamurların üzerine sürülür. ( Mayalanırken kurumasın diye )
  • Yaklaşık bir saat kadar dinlenir.
  • Yumurta sarısı sürülür.
  • Küçük doğranan domates ve biberler üzerlerine biraz batırarak koyulur. ( kabarınca çıkmasın diye batırılır. )
  • Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Fırından çıkan poğaçaların üzerine sofra bezi örterek dinlendirilir.
  • Ilık olarak servis yapılır.
  • Bu poğaçalar da aynı hamurdan yapılan peynirli klasik olanlar.
  • Afiyet olsun..Şifa olsun...Bal olsun...

2 yorum: