19 Haziran 2011 Pazar

Etli Düğün Çorbası

   Paça sevenlerdenseniz size uygun bir çorba...Daha önce de koymuştum düğün çorbası ama o yalancı ve tavuklusuydu.Yani ben onu yıllar önce düğün çorbası diye almıştım...Annem dil ile de yapardı bu çorbayı...Et eğer boyun eti olursa daha lezzetli olacaktır....Haydi yapımına geçelim...



MALZEMELER

  1. 600-700  gr kemikli kuzu eti
  2. 3 yemek kaşığı un
  3. 1 yemek kaşığı tereyağı
  4. 1 yumurta sarısı
  5. 1 limon
  6. 2-3 diş sarımsak
  7. Tane karabiber ( ben birde tane kişniş kullandım )
  8. Bir kase haşlanmış nohut 
YAPILIŞI

  • Et , karabiber ve kişniş düdüklü tencereye konularak 20 dakika kadar kaynatılır.
  • Soğutulup süzüp didiklenir.
  • Tekrar tencereye suyun içine etler konulur.
  • Bir tavada biraz yağda 3 kaşık un kavrulur.( tam pembeleşmesi gerekiyor )
  • Bir bardak kadar soğuk su kavrulmuş unun üzerine  dökülerek ocaktan alınır.
  • Telle iyice çırpılır.
  • Topağı açılmış un tenceredeki et ile suyunun içine karıştırarak dökülür.
  • Nohut eklenir ( haşlanmış ) 
  • Birlikte kaynatılır.
  • Limon sıkılır üzerine yumurta sarısı ve sarımsak dövülür.
  • Terbiye malzemesi iyice çırpılarak tencereye eklenir.
  • Bir iki taşım kaynatılarak ocağın altı kapatılır. 
  • Servis yaparken istenirse üzerine tekrardan yağ nane yakılabilinir .( ben sade kullnıyorum ) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder