5 Haziran 2011 Pazar

Çilekli Kup

      Artık yaz versiyonu pasta ,  parfe  zamanı dedim ama o kadar çok tarif varki hangi birini yapacağım diye düşünüyorum...Birde beni yakından tanıyanlar bilir tezhip sanatıyla uğraşıyorum...Bu aralar bu yemek olayı o kadar vaktimi alıyor ki ona vakit ayıramıyorum...Ama daha önce de belirttiğim gibi mutfak zaten en güzel sanat icra etme yeridir...Ben mutfakta uğraşırken çook mutluyum...Artık dönem dönem biraz o biraz bu idare edeceğim  inşaallah...Bugün ki çilekli kuplarım çok hafif köpük gibi yani ev yapımı puding de desek yalan olmaz...Yalnız servis yapmadan bir saat önce difrize konursa daha soğuk ve yaz tatlısı oluyor...Seçim size kalmış soğuk mu çok mu soğuk ...Üzerlerine çilek dizip jöle döktüm eğer arzu edilirse bir bardak çilekle üç kaşık pudra şekerini robottan geçirip üzerlerine dökülebilir.Bazan da öyle yapıyorum her iki halide güzel...



MALZEMELER

  1. 1 ml süt
  2. 1 su bardağı şeker
  3. 1 su bardağı un
  4. 1 vanilya
  5. 1 poşet krem şanti
  6. Yarım kilo çilek
  7. 2 yemek kaşığı çilekli jöle
 YAPILIŞI

  • Un , şeker ve süt tencereye konulup muhallabi haline gelene kadar pişirilir.
  • Çırpma kabına alınıp soğutulur.( ılık bile olmaz )
  • Vanilya ve şanti konularak uzun süre mikserle çırpılır. ( ne kadar çırpılırsa kıvamı o kadar iyi olur )
  • Bir tabak çileği ortadan keserek muhallebiye eklenir.
  • Çilekler çok ince doğranmasın ki içinde tam olarak kaybolmasın.
  • Kuplara paylaştırılır.
  • Üzerlerine yarıya kesilmiş çilekler dizilir.
  •  2 yemek kaşığı jöle bir su bardağı sıcak suya eriştilir.
  • Jölenin sıcaklığı geçip ılımaya başalayınca çileklerin üzerine yarısı gezdirilir.
  • Kalan yarısını ikinci postada dökülür.( çünkü jölenin hepsi birlikte dökülürse meyveler yukarı çıkar.)
  • Buzdolabında bir kaç saat bekletilerek servis yapılır. 
  •  

3 yorum:

  1. Canim teyzem harika gorunuyor bende sen gibi cilekli seylere karsi asiri sevgi duyuyorum:))operimmm

    YanıtlaSil
  2. manavda cilekleri gordukce biseyler yapmak istiyorum be kevsercim.

    YanıtlaSil