17 Mayıs 2011 Salı

Yıldız Bisküi







Bugün ki tarifimiz şık ve cici bir kurabiye...Dün elime yağ ve unu alıp hangi kurabiyeyi  yapsam diye düşünürken aklıma birden doğaçlama bu kurabiyeler geldi…İyikide gelmiş çok tatlı oldular…Hamurunu ince açtım ki iki bisküi arasına çikolata sürüp kapattığım için iki katlı çok kalın olmasın diye…Birde ben yıldızların üstüne gelen yıldıza krema düzleştirici aletimle çizgi koydum…Yoksa önemli değil tırtıklı bir bıçak yardımıyla da yapılabilinir…Birde ortalarına  yenilebilinir renkli boncuk koydum…Bunlar tamamen arzuya kalmış yapılabilinir yada değişebilinecek ayrıntılar…
MALZEMELER
1.       250 gr oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağı
2.       150 gr pudra şekeri
3.       1 yumurta
4.       2 yemek kaşığı mısır nişastası
5.       2 paket vanilya
6.       Alabildiği kadar un
7.       Arasına sürmek için çokokrem yada nutella(reklam gibi olacak ama )
YAPILIŞI

·         Hamur  yumuşak bir şekilde  yoğrulur.
·         Merdane yardımıyla ince bir şekilde açılır.
·         Kalıplar yardımıyla kesilip çıkarılır.
·         İçine yağlı kağıt serilen tepsiye dizilir.
·         Önceden ısıtılmış 170 derecede üzeri kızarmadan pişirilir.
·         Bu hamur  çabuk piştiği için çok dikkatli olunur.
·         Fırından alınan bisküiler soğumaya bırakılır.
·         Aralarına çikolata sürülür.
·         Eğer benim kullandığım gibi yenilebilinir boncuk konulacaksa bisküiye pişmeden konulur.
·         Arzu edilirse servis kağıtlarına konulur.
·         Afiyet olsun…

2 yorum:

  1. Evde büskivi yapılabileceğini bilmiyordum :) Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Inanin bana evde yapilamayacak hicbir sey yoktur...Yeter ki isteyin...Tesekkurler...

    YanıtlaSil