2 Mayıs 2011 Pazartesi

Kıymalı Krep Pane

Bugün krep yaptım...Daha dumanı üstündeyken yazmaya oturdum...Yine doğaçlama yapılan bir tarif ama mecburen bir ölçü olması gerektiği için ölçülere dikkat ettim...Sürekli yaptığım tarifler bir yere bağlı yapmadığım için ney ne kadar hep göz kararı oluyor...Tabi bu şekilde anlatma olamayacağı için her şeyi ölçtüm...Bu tariften onsekiz tane krep çıktı.İsteğe göre tarif yarıya indirilebilinir...ben bazen daha çok yaparak buzluğa atıyorum...Yeneceği zaman pişiriyorum...Krepte sıvı hamuru incecik yaymak çok önemlidir...Ki sarınca ince bir hamur olsun...Birde pişirmeye başlarken ilk tavayı hazırlamak çok önemlidir...Bu iş nasıl yapılıyor derseniz...Krep tavası veya teflonu düzgün olan bir tavayı ocağa koyarak iyice ısınmasını sağlarız. Fındık kadar tereyağını tavaya koyup bir peçete yardımıyla bastırarak yağı her yerine yayarız bu işleme tavayı hazırlama işlemi denir.. 


 HAMURUN MALZEMESi

  1. 4 yumurta
  2. 2 su bardağı un
  3. 2 su bardağı süt
  4. Biraz tuz
İÇ HARCI İÇİN MALZEME


  1. Yarım kilo kıyma
  2. 2-3 tane kurusoğan
  3. Biraz sıvıyağ
  4. 1 çay bardağı ince bulgur ılık suyla ıslatılmış
YAPILIŞI

  • Yumurta mikserle çırpılır.
  • Süt ve un eklenerek biraz daha çırpılır.
  • Tava hazırlanır.
  • Kepçe tam doldurmadan yarıya yakın bir şekilde sıvı hamurdan alınır.
  • Yavaşca ısınmış tavaya dökerek yayılır.
  • Krep iki taraflı pişirilir.



  1. Kıyma suyunu salıp çekene kadar pişirilir.
  2. Biraz sıvı biraz tereyağı eklenir.
  3. Doğranan soğan eklenir.
  4. Hepsi kavrulunca önceden ıslatılmış bulgur eklenir.
  5. Arzu edilirse karabiber eklenir.
  6. Pişirilen kreplere tek tek malzemeden bir yemek kaşığı alarak konulup sarılır.
  7. Krepler önce çırpılmış yumurtaya sonra galeta ununa bulanır.
  8. Fırın tepsisine dizilir.
  9. Üzerlerine fındık kadar tereyağı konulup fırında kızarana kadar pişirilir.
  10. Arzu edilirse kızgın yağda da kızartılabilinir. 
  11. Üzerine iki yumurta ve bir tabak galeta unu kullanılmaktadır.    

2 yorum:

  1. Ellerine saglik TEyzem harika gorunuyor:)

    YanıtlaSil
  2. tesekkurler.yaparkende cok canim cekti ama yiyemedim maalesef..:D

    YanıtlaSil