23 Mayıs 2011 Pazartesi

Kokos Kurabiye

      Bu kurabiyeyi yaparken çocukluğuma gidip geldim...Zannedersem dört-beş yaşımdaydım annem bize tepsi tepsi yapardı komşumuz güler teyzeyle birlikte...Ne de heyecanla beklerdik...Ama ben bu tarifi kaybetmiştim...Dün biryerde rastladım...Hindistan cevizli kurabiye yazmadım çünkü o isimle bir tarifim daha var..Almanya ya has bir tarif bu... Un konulmadan yapılıyor...Bilmem içinizde cocostar çikolata seven varmı benim gibi severseniz üzerine çikolata dökersiniz aynı tat olacak inanın...



MALZEMELER

  1. 300 gr hindistancevizi
  2. 1 buçuk su bardağı toz şeker
  3. 2 paket vanilya
  4. 3 yumurta akı
  5. 2 çay kaşığı limon suyu
  6. Üzerine sürmek için bir yumurta sarısı ve bir kaşık süt

YAPILIŞI


  •  Yumurta akları özenle ayrıp çırpılır.
  • Şeker ve vanilya eklenip köpük olana kadar mikserlenir.
  • Limonsuyu ve hindistan cevizi ekleyerek çok yavaş karıştırılır.
  • Tepsiye yağlı kağıt serilip kaşık yardımıyla yüksek bir şekilde konulur.
  • Orjinalinde yenen kağıtlar oluyordu Almanyada ama burada olmadığı için direkt olarak tepsiye konuluyor.
  • Sütle yumurta çırpılıp fırça yardımıyla yavaşca üzerlerine sürülür.
  • Önceden ısıtılmış 170 derecede üzerleri kızarmaya başlayınca çıkarılır.
  • Ben çikolata tadında istediğim için benmari çikolata eritip üzerlerine akıttım ama istenirse kurabiyelerin altı batırılabilinir.Veya sade olarak servis yapılır...
  • IIImmm afiyetle yenir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder