26 Nisan 2011 Salı

Ispanaklı Kiş

    Ispanaklı tart diye aldım tarifi ama kimi tartın tuzlu olanı pay,kiş gibi adı olduğunu desede tam olarak ne olduğunu bende bilmiyorum...Bilen varsa yazsın...Nefis bir tat..geçenlerde havuçlu,tavuklu tek porsiyonluk ve biçok çeşidini yaptım...Hepside ayrı bir güzeldi inanın...Size küçük bir hilemi itiraf edeyim.Kaşarları fırınlanmadan fotoğraf çekimini yaptım...Neden derseniz...Akşam misafirine yaptım son dakika akşam fırınlayacağım için fotoğraf çekimi çok başarılı olmuyor...Bende erkenden koydum...İtirafımı yaptığıma göre tarife geçebiliriz...


MALZEMELER

  1. Yarım su bardağı yoğurt
  2. 1 tutam tuz
  3. 1 tatlı kaşığı limonsuyu
  4. 1 tatlı kaşığı kabartmatozu
  5. 65 gr erimiş soğumuş tereyağı
  6. Yarım su bardağı sıvıyağ
  7. Alabildiği kadar un
İÇ MALZEME YAPILIŞI

  1. 1 kuru soğan kavrulur
  2. Yarım kilo kadar mantar ayrı biryerde suyu çekene kadar pişirilir.
  3. Yarım kilo kadar ıspanak kavrulan soğana eklenerek biraz kavrulur.
  4. Mantar eklenir suyunu çeken harcın altı kapatılır.
  5. 1 su bardağı kaşar eklenir.
BEŞEMAL SOS

  1. 2 çorba kaşığı un
  2. 2 çorba kaşığı margarin yada tereyağı
  3. 1 buçuk bardak süt
  4. Tuz karabiber...Hepsi birlikte muhallebi kıvamında pişirilir.
YAPILIŞI
  • Malzemeler hamur haline getirilip yağlanmış tepsiye yada tart kalıbına yayılır.
  • Pişirilen ıspanak harç ve beşemal sos birbirine karıştırılır.
  • Açılan hamurun üzerine eşit bir şekilde yayılır.
  • Önceden ısıtılan 200 derecelik fırında üzeri pembeleşene kadar pişirilir.

2 yorum:

  1. Bu tarifi denedim yiyenler cok begendi ama diyetimi bitirir bitirmez kendime ozel yapip tadmak istiyorum:)SENI SEVIYORUM TEYZEM

    YanıtlaSil
  2. Kevsercim tadlarini bilipte yiyememek biraz kotu ama insaallh birlikte yapariz ve yeriz :D

    YanıtlaSil