13 Nisan 2011 Çarşamba

Kayisili Turta (Kuru kayısı ile)

     Geçenlerde alel acele dışarı çıkıyordum.Televizyon da turta yapılıyordu ama benim  pek izlemeye  vaktim olmadı.Yalnızca kayısılı turta dediğini duydum.Bende yapayım desemde tarifini alamadım.Bugün kendime göre tahminen bi turta yaptım bence güzel de oldu.Yayınlamak için tabi önce denemem gerekiyordu.Aslında tam olarak tart la turta arasında ne fark var bilemiyorum.Zannedersem tart biraz daha ince hamurlu ve üzeri açık.Turta ise üzeri ince hamurla kapatılan yada ayrıca  krema filan sıkılan olmalı...Diye düşünüyorum...Her neyse ben tarifimi vereyim...Bugün aklıma birşey geldi ve beni gülümsetti...Önceden misafirim gelmeden bütün ikramlarımı zevkle hazırlayıp en son oturup biraz dinlenirdim...Şimdiyse yine aynı sevgiyle hazırlıyorum ama işime birde kimse gelmeden fotoğraf çekimi ekleniyor...Tabi fotoğraf işinde çook usta olduğum söylenemez.: D
Zamanla o da inşaallah güzelleşecektir...

 Malzemeler
Hamur için
  1. 2 yumurta (birinin akı üzeri için ayrılır)
  2. 125 gr tereyağı (soğuk olsa daha güzel olur)
  3. 1 su bardağı pudra şekeri
  4. 3 yemek kaşığı badem (ince çekilmiş)
  5. Yarım paket kabartmatozu,vanilya
  6. Alabildiği kadar un
Üzeri için malzeme
  1. 1 kase kuru kayısı
  2. 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
  3. 1 çay bardağı toz şeker
  4. 1 çay bardağı su
  5. Yarım çay bardağı süt
  6. 1 yumurta sarısı
Süslemek için bir poşet krem şanti yarım çay bardağı sütle çırpılır.

Yapılışı
  • Hamur malzemeleri çok oyalanmadan biarz katı bir şekilde yoğurulur.Çünkü fazla elde uğraşılan hamur pişince kuru yada yapışkan olabilir.Bu sebeple hemen yoğurup on dakika buzdolabında beklerse daha iyi sonuç alınır.
  • Dinlenen hamur ya kelepçeli kalıba yada tart kalıbına kenarı biraz yüksek olacak şekilde açılarak yerleştirilir.Bıçağın ucuyla birkaç yerine delik açılır ki çok kabarmasın diye.
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzeri pembeleşmeye başlayınca alınır ve soğutulur.
  • Kuru kayısılar 1-2 saat öncesinden ılık suda bekletilir.
  • Sudan alınan kayısılar küçük küçük doğranır.
  • Robota atılıp üzerine şekerini ve suyunu ekleyip iyice karıştırılır.
  • Karışımı tencereye alıp nişastayı ekleyerek kaynatılır.
  • 1 yumurta sarıyla süt karıştırıp ocaktaki kaynayan kayısıya eklenir.
  • Bir iki kaynadıktan sonra çırpma teliyle karıştırılarak kapatılır.
  • Turta hamurunun üzerine yayılıp soğumaya bırakılır.
Krem şantisini çırptıktan sonra soğutup sıkma aletiyle üzeri süslenir.Bu tart taze kayısı ve şeftaliyle de yapılabilinir.Ben üzerine hafif bir şekilde badem ezmesi serptim.Arzu edilirse....Bazan iyi kalite kayısı reçelide üzerine hazırladığımız malzeme yerine kullanılabilinir...Tabi bu değişiklikler sizin o anki malzeme ve zevkinize göre değişebilecek şeyler...Umarım beğenirsiniz...Afiyetler olsun..
Not : Hava kapalı olduğu için fotoğraflarım biraz net olmadı.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder