7 Mart 2011 Pazartesi

Mozaik pasta

    Uzuuun bi aradan sonra şükür kavuştuk.İki haftadır yatıyordum...üşütmüşüm...En çokta mutfakta uğraşamamak beni üzdü...neyse ki güzelim mutfağıma kavuştum..Bugün taa yıllar önce yapmaya başladığım mozaik namı diğer piramit pasta tarifini yazacağım.Yine ben orjinal halini biraz değişterek hazırladım... Kendimce değişiklik yapmazsam içime sinmiyor..Umarım beğenirsiniz.En sevdiğim yanıda buzlukta uzun süre
kalabilmesidir.

Malzemeler
1 yumurta
2 yemek kaşığı kakao
kaşığın ucuyla biraz nescafe
yarım su bardağı pudra şekeri
120 gr margarin yada tereyağı
bitter çikolata arzu ettiğin kadar benmarı usulü erimiş
1 çay bardağı süt
350-400 gr arası yulaflı bisküi eti burçak kullandım.İstersen pötibörde olabilir.
hındistan cevizi
Yapılışı
Yağ çikolata eritilip soğutulur.Yumurta,kakao,nescafe,pudra şekeri ve soğumuş yağ mikserlenir.İçine süt ve kırılmış bisküiler eklenir.Bisküi alabildiği kadar kırılıp karıştırılır.Kıvamı sert olmazsa tabakta erimiş gibi durur.Yağlı kağıt veya folyonun içine elinle bolbol hindistacevizi serpilir.Hazırladığımız harcı döküp ince uzun bir şekilde yayarız.Sıkıca sarılıp elle piramit şekline getirilir.İyice üçgen şeklini alınca buzluğa konulup bir gece bekletilir.Servis yapmadan beş dakika önce çıkarılarak kesilir.....Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder